Вы не зарегистрированы

Авторизация



Времена года

Submitted by Александра Профатилова on Wed, 18/05/2011 - 12:47
Данные об авторе
Автор(ы): 
Профатилова Александра Владимировна
Регион: 
Республика Татарстан
Характеристики ресурса
Уровни образования: 
начальное общее образование
Класс(ы): 
3 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Целевая аудитория: 
Учащийся (студент)
Тип ресурса: 
конспект урока (занятия)
Краткое описание ресурса: 
<p> <strong>T:</strong>Stand up, please. Good morning, boys and girls!</p> <p> &nbsp;</p> <p> <strong>Ps:</strong>Good morning, teacher!</p> <p> &nbsp;</p> <p> <strong>T:</strong>Sit down, please. Let&#39;s start our lesson. Look at the board, please. Let&#39;s read the poem.</p>

Конспект открытого урока английского языка в 3 «В» классе

Учитель: Профатилова Александра Владимировна (молодой специалист)

Дата: 17.03.2011

Время: 10.25

 

 

T:Stand up, please. Good morning, boys and girls!

 

Ps:Good morning, teacher!

 

T:Sit down, please. Let's start our lesson. Look at the board, please. Let's read the poem.

 

In spring we see the rain,

In summer it's sunny again.

In autumn the wind blows,

And in winter it really snows!

 

 (Ученики повторяют стихотворение за учителем)

T:Thank you, children. Now let's listen to the poem.

 (Звучит запись стихотворения на диске, ученики слушают запись)

T:Can you translate this poem?

 (Ученики вместе с учителем переводят стихотворение)

 

T: Good of you children. Сan you guess the theme of our lesson?

 

Ps:The theme of our lesson is seasons.

 

T:Yes, today we're going to speak about the seasons. Do you remember poems about the seasons? I can help you.

 

Spring is green.

Summer is bright.

Autumn is yellow.

Winter is white.

T:Thank you, children. And now repeat after me:

spring, summer, autumn, winter

 (Ученики повторяют за учителем)

 

T:Well done. So look at the board once again. Please, look at the pictures and answer my questions.

Is it winter?

          P1: Yes, it is winter.

Is it warm like in spring?

          P2: Yes, it is warm like in spring.

Is it summer or winter?

          P3: It is summer.

Is it snowy like in winter?

P4:It is snowy like in winter.

Is it autumn?

          P5: It is autumn.

Is it sunny like in summer?

          P6: Yes, it is sunny.

 

T: Right you are. The next task. Let us look at the board and write down the names of the seasons.

 (Ученики выходят к доске и записывают названия времен года)

 

T:Now I see that you know seasons very good. Let us continue our lesson. Look at the board and read the text. Anna begin, please.

 (Ученики читают текст по очереди; текст про грустного ослика, которому не нравились времена года)

 

T:Good of you. Let's do some exercises. The first is «True or false».

 (На доске представлены утверждения, ребятам нужно сказать правда это или нет; утверждения представлены в виде презентации)

T: The next task. Look at the pictures and put them in the right order.

 (ученики расставляют картинки в правильном порядке по тексту)

 

 

P1:The 1st picture is number 1.

P2:the 2nd   picture is number 3.

P3:the 3rd  picture is number 2.

P4:and the last picture is number 4.

 

T: Аlina, can you tell us about sad Donkey?

(Ученица рассказывает все что она узнала об ослике)

 

T:Now, stand up, please. Let's do some physical exercises.

 (Выполняется зарядка)

 

T:I see that you are happy and healthy now. Let us help Donkey to be happy. Correct the mistakes in your cards. I give you 7 minutes.

 (Ученикам раздаются карточки с заданием. Требуется исправить ошибки в предложениях)

 

T:Time's up. Let's check up the task.

 

T:Well done. So we know that there are 4 seasons in the year. What are they?

 

P1:Spring, summer, autumn and winter.

 

T: What colour are they?

P2: Spring is green, winter is white, autumn is yellow, summer is bright.

T: Good of you. Thank you.

 

T: Now open your record-books and write down your hometask. Ex.     p.     Let's look at this exercise and read the task.

 

T: You had a good job today. Your marks are...

 

T:Stand up, please. Thank you for your hard working. The lesson is over. Good bye!

 

Ps:Good bye!

 

 

На уроке преобладала работа с интерактивной доской, а не с обычной. Использовался компьютер для прослушивания диска с записью стихотворения. Раздаточный материал: текст, карточки с заданием к тексту.


»  Tags for document:

Фото пользователя Ольга Ивановна Шуина

На: Времена года


Здравствуйте, Александра Владимировна! Познакомилась с конспектом Вашего урока. Урок выстроен достаточно просто и правильно. Думаю, ученики с удовольствием занимаются у Вас и хорошо усваивают материалы уроков. Интересно было бы познакомиться с презентацией к уроку. Хороших Вам учеников!